یزدفردا "فارس گزارش داد: نماینده اصلاح‌طلبان مجلس گفت: فراکسیون اصلاح‌طلبان در مجلس نخواهیم داشت اما باید بگویم که طرفدار اصلاحات در مجلس نهم کم نیست.

محمد‌رضا تابش  با اشاره به اینکه چرا فراکسیون اصلاح‌طلبان در مجلس نهم وجود ندارد، اظهار داشت: ما گفتیم به عنوان اصلاح‌طلب در انتخابات شرکت نمی‌کنیم و به عنوان مستقل آمدیم، بنابراین چون به صورت مستقل آمدیم، فراکسیون اصلاح‌طلبان در مجلس نخواهیم داشت، البته باید بگویم که طرفدار اصلاحات در مجلس نهم کم نیست.
وی در پاسخ به این سؤال که نداشتن فراکسیون در مجلس سبب پاشیدن شاکله‌ای که همه ساله در مجلس وجود داشت می‌شود، افزود: حاکمیت باید به این نتیجه برسد اگر عقلانیت و منطق باشد، رقیب همیشه در عرصه سیاسی حاکمان را قوی می‌کند و اگر رقیبی نباشد، رصد و نقاط ضعف را بررسی نکند و تذکر ندهد آن زمان به مسیری می‌رویم که راه برگشت ندارد و آن راه سقوط است.
نماینده اردکان ادامه داد: دلمان نمی‌خواهد این امرحتی برای رقبایمان اتفاق بیفتد و انشاءالله آنها هم این عقلانیت را داشته باشند که حضور رقیب عاقل و منطقی را در عرصه سیاسی بربتابند.
این نماینده اصلا‌ح‌طلب در پاسخ به اینکه بسیاری از دست‌اندر‌کاران احزاب اصلاح‌طلب در فتنه 88 نقش داشتند و آیا شما حضور آنها را در قاطبه اصلاح‌طلبی می‌پذیرید و فکر می‌کنید شایستگی دارند که در عرصه سیاست حضور داشته باشند، خاطرنشان کرد: اینکه آنها نقش داشتند یا نه، من نمی‌توانم تشخیص بدهم  اما می‌دانم بسیاری از فرآیندی که طی شد، منصفانه نبود یعنی اگر با سعه‌ صدر بیشتری برخورد می‌شد ما می‌توانستیم ضایعات کمتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: در هر صورت ما دلبسته نظام و انقلاب هستیم و اگر هم اتفاقی بیفتد هیچ کس به بنده یا آقای توکلی یا آقای حسینیان یا آقای نبوی یا آقای خاتمی رحم نخواهد کرد اما این اختلاف و کینه‌توزی که بذر آن پاشیده شد را باید درمان کنیم و حرف‌هایمان را در یک بستر منطقی بزنیم

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا